June 29, 2011

regular chime


*  *  *
Ap sešiem uzrakstījās dzejolis.
Tā - ne par ko. Bet vienkārši - ap sešiem
Mēs izslāpuši gaidījām, ka līs
No melniem it kā lietus padebešiem.

Un nomira trīs māsas vālodzes,
Un svešie lūdza ūdeni no svešiem.
Un nezin kāpēc uzrakstīju es
Šo dzejoli. Par ne par ko ap sešiem.

*  *  *
- Imants Ziedonis, 1974, "Caurvējš"


tikko iedomājos, ka, varbūt, dažiem jau sāk šķist, ka esmu "saslimusi" ar Imanta Ziedoņa dzeju. nē, es vienkārši, tā teikt, "studēju" viņa daiļradi, lasu paralēli gan "Kurzemīti", gan dažādas dzejas, un viņš mani uzrunā arvien vairāk un vairāk, arvien jauni mīļie dzejoļi, ar vien jauni iekārojami citāti.
vēl domāju par to, cik daudz manās fotogrāfijās parādās mana ģimene, cik es "fanoju" par savu ģimeni. nekad īsti manās bildēs neparādās knapi paziņas, tas ir, atsvešinātas personas, nekad nav ballīšu, ir tikai mierīga ikdiena - tas ir tas, ko es varu jums parādīt, tas ir mans spogulis. es pat lepojos.
tagad  mana draudzene, Estere ,teiktu:"******, cik viss ir sarežgīti!" un es atbildētu:"Nav jau īstenībā tik sarežģīti, cik es cenšos visu izdomāt. Jāaizver mute, jāaizver galva."
un šajā īsajā vārdu pārmaiņā būtu saritinājusies, ieslēpusies vislielākā patiesība. nav jau, ko daudz domāt.
bildēs mūsu saime - mamma, ome, (zemāk) vectētiņš, tētis un mans brālis Rū - dienā, kad bija jābrauc uz kāzām, no kāzāk mani ar mazajiem jāatstāj "Brāķeros" un atkal jābrauc uz kāzām. vienkārši. sarežģīti. skaisti. bet, ja dažreiz padomātu mazliet tālāk par praktisko daļu, par to, kādēļ mani šie momenti uzrunā, atrisinātu dažas manas neredzamās krustvārdu mīklas.

 
phostos of my family - mum, grandmother, father, grandfather and brother Ru
@countryside - "Brāķeri", Ķekavas pagasts, Latvia # by me

No comments: